"Sometimes the people around you won´t understand your journey.
They don´t need to, it´s not for them."

söndag 24 januari 2016

Fjärilar i magen

Nu är det drygt sex veckor kvar till min resa.
6 veckor. 44 dagar. 1050 timmar. 63 000 minuter. Det är ju jätte mycket tid kvar.

MEN resan närmar sig, minut för minut. Och jag blir faktiskt mer och mer nervös om jag tillåter mig att tänka på allt som väntar på mig i Gambia.
Hittills har det mest handlat om olika praktiska saker som att ordna ledigt från jobbet, boka resan, hitta information på nätet, komma ihåg att ta sista vaccinationen, spara pengar...

Ju närmare resedagen kommer desto mer börjar jag fundera på allt som måste ordnas, göras och kanske kommer att hända där på plats.
Hotellet är ju tack och lov bekant sedan tidigare men jag måste ordna någon som kan ta mig till och från sjukhuset, jag ska träffa massa främmande människor (läskigt),
försöka göra mig förstådd (utmaning) och såklart även förstå andra.
Hur ska jag hantera värmen? Vad vågar jag äta på dagarna? Vem kan man lita på? Tänk om jag blir sjuk?

Här måste jag stoppa mig själv! Måste backa bandet och påminna mig om varför jag vill göra den här resan.
Ja, just det. Jag vill träffa främmande människor på främmande platser.
Jag vill och kan klara mig på min engelska. Och det är väl klart att jag kommer att förstå vad folk säger till mig.
Värmen kommer att vara alldeles underbar efter denna kalla vinter vi har haft i år.
Och sjuk kan jag bli även hemma.

Jag hittade en passande citat på Pinterest:

 "It´s okay to be scared.
Being scared means you´re about
to do something really, really brave."

Kanske bäst att försöka lägga alla oroliga tankarna åt sidan och fokusera på allt roligt och spännande som väntar på mig. För hur det än går för mig där borta i Afrika så kommer det att berika mitt liv enormt mycket. 
Och det är faktiskt drygt 62 000 minuter kvar innan det är dags.
Mycket finns att göra här på hemmaplan innan jag befinner mig på Tanka Tanka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar