"Sometimes the people around you won´t understand your journey.
They don´t need to, it´s not for them."

tisdag 1 mars 2016

Abaraka

Abaraka betyder TACK på mandinka, en av dialekterna i Gambia.

Jag vill tacka er alla som hittills har bidragit med saker och pengar.
Har nu på packat färdigt  extra väskan som innehåller många bra saker som kommer till nytta för patienterna på Tanka Tanka sjukhuset.


Jag har fått ihop en massa hygienartiklar (tvålar, shampoo, krämer, bindor, tandborstar).
Jag har packat med pennor, papper, plåster, saxar och lite värktabletter.
Läsglasögon och speglar.
Jag tar med mig hopprep, kritor, reflexvästar, fotbollar och bollpumpar.
Fick även med två par fotbollsskor och badshorts som säkert gör några små grabbar glada.

Jag har även fått många bidrag i form av pengar.
Det värmer mitt hjärta enormt mycket!
Jag tackar er alla för det.
Tackar för förtroendet, att ni väljer att tro på min gärning och vill tro att ni via mig kan hjälpa och göra skillnad för människorna i en för er främmande plats.

Tack. Kiitos. Thank you. Abaraka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar